luni, 9 noiembrie 2015

SI EU POT SA MESTERESC!


  De ceva vreme, parintii mei s-au mutat la tara. Aer curat, gradina, curte, mai un pescuit- vorba tatei...Sanatate curata. Si tind sa le dau dreptate: cand sunt acolo nu ii mai doare nimic, pe cand la oras altfel stau lucrurile.

  Dar timpul trece si pentru ei...Chiar daca in mintea mea  tot 40 de ani au! Parca tot mai des ii aud spunand ca ii dor picioarele...Nu se vaita...nici vorba! O spun asa, ca pe o constatare...si mama mai mult ca de obicei. Adevarul este ca din martie pana in noiembrie urca si coboara scarile casei de zeci de ori intr-o zi. Nu sunt decat vre-o 5 trepte, dar la cei aproape 70 de ani ai ei par tot mai multe...




     Chiar zilele trecute imi spunea ca si-ar dori o bucatarie de vara in care sa trebaluiasca din zori si pana seara.

    Atunci mi-a venit o idee. Le-am promis ca la primavara , prin februarie cand inca nu incep pregatirile pentru gradina, le fac cadou doua bilete intr-o statiune balneo-climaterica ...Asa, ca sa isi mai trateze reumatismul si sa se odihneasca si ei putin. Bine-inteles ca au protestat, dar nu vor avea de ales pentru ca...

  La intoarcere vor avea parte de o surpriza: mama va avea bucataria de vara mult visata, iar tata un foisor in care sa stea seara si sa citeasca presa.


  Am cautat putin in mediul on-line si am gasit exact ce cautam: niste modele simple, usor de realizat chiar si de catre niste "analfabeti" intr-ale lemnaritului cum suntem noi, sotul meu si cu mine. Sa nu credeti ca facem totul de la zero! Nu, le vom comanda , iar noi doi ne vom ocupa doar de montaj. Nu vom avea nevoie decat de sculele electrice Makita  potrivite si totul va fi o joaca de copii.

  Dar bine-inteles ca nu avem nici macar o masina de gaurit in casa! Suntem de principiul ca asa cum pantofarul repara pantofii si croitorul coase haine, tot asa si tamplarul ar trebui sa se ocupe de mesterit case si mobila... Numai ca toate au un inceput. Si apoi, o masina de gaurit ori un motofierastrau prind bine la casa omului... parintii ne imbatranesc si au nevoie de ajutor in gospodarie. 

 Acum, daca ne-am hotarat ca ne apucam de mesterit, sa vedem de unde cumparam cele necesare. Am dat o raita de documentare prin magazinele fizice, dar am zis sa aruncam o privire si prin cele on-line. Si asa am descoperit GTools. Nu stiam mare lucru despre ei, dar ne-au convins. Am aflat ca ei sunt divizia on-line a  Geve Com Bucuresti, o firma cu tradiţie pe piața sculelor și echipamentelor tehnice. Am gasit la ei si echipamente de protectie si unelte de mana, si fierastraie si drujbe , dar si materiale de constructie.

  Am comparat noi specificatiile tehnice, ne-am gandit la ce vom folosi sculele in continuare, am facut si bugetul si ne-am decis. Astfel incat lista noastra de cumparaturi arata cam asa:
  • fierastrau electric cu lant Makita- recomandat pentru tăiat lemn de foc, lucrări de dulgherie si tâmplărie, sistem de montare tool-less ( am invatat ca acest lucru inseamna "fara scule suplimentare"), robust si usor de folosit;
 Makita UC3541A - Fierastrau Electric Cu Lant
 


  • masina de gaurit si insurubat cu acumulator Makita- un model compact si usor , durabil, cu manevrabilitate crescuta si maner ergonomic ce impiedica alunecarea;

 Makita 6271DWPE - masina de gaurit si insurubat cu acumulator

  • echipament de protectie- casca, manusi si ochelari- fiindca nu vrem sa transformam un vis frumos intr-un cosmar;
 Rozelle, Ochelari De Protectie          Inap Master, Casca De Protectie Santier      Franco, Manusi de protectie din piele
  •  o casuta din lemn care sa ne incapa in spatiul pe care vrem sa il transformam in bucatarie de vara
  • un foisor



  Asupra bucatariei inca nu ne-am hotarat. Zic eu ca mai avem timp...Foisorul l-am comandat deja, iar sculele electrice sunt  in "lista mea de dorinte" de pe site, la un click distanta.

  Cred ca 3-4 zile ne sunt de ajuns pentru a ne transforma din "analfabeti" intr-ale mesteritului  in "experti de inalta clasa" cu ajutorul celor de la GTools. Poate ca nu va iesi totul perfect, dar va fi facut cu multa dragoste ...

  P.S. Si uite-asa, scriind acest articol pentru SuperBlog 2015 mi-am dat seama ca anul viitor parintii mei dragi vor trai o tripla aniversare in decurs de cateva luni: mama va implini 70 de ani, tata- 75, iar amandoi- 50 de ani da casnicie!

  Ce cadou mai frumos le-am putea face?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu