luni, 1 februarie 2016

POVESTEA VINULUI SOLAR



   Au fost o data ca niciodata doi batrani, pe numele lor "Soare" si "Tarana". 

  Traiau ei fericiti in casa lor din Mehedinti, ascunsa sub coama dealului, alaturi de cei trei copii  : Apa, Berea si Vinul.

  "Apa" era fiica cea mai mare. Nascuta odata cu primavara, la topirea zapezilor si inmugurirea copacilor. Era inalta si mladie, iute si harnica. Pe unde trecea ea , totul inflorea. Toti o iubeau si se bucurau de prezenta ei. Si, in fiecare an, pe 22 martie, o sarbatoreau ca pe o adevarata printesa. 


   "Berea" era cea de a doua fiica. Era micuta si balaie, jucausa si dragalasa. O iubeau , mai ales ca avea mereu o vorba buna pentru fiecare. Se nascuse in plina vara, cand granele dadeau in parg , iar rasul ei era ca o boare de racoare pe fruntile incruntate ale oamenilor. De ziua ei, pe 7 august, era mare sarbatoare.

   "Vinul" era mezinul familiei. Se nascuse la ingemanarea anotimpurilor - nici vara, nici toamna. Tocmai se terminasera viile de cules . "Soarele"saruta bland mana "Taranei" . Priveau zambind spre minunea de langa ei: parea atat de delicat , cu parul lui galben-pai incat ramaneai surprins de puterea lui. 

    Si totusi, luati cu treburile ce trebuiau neaparat terminate pana la lasarea frigului, uitasera cand s-a nascut...

- Cum am putut noi sa uitam , "Tarana"? E fiul nostru, sprijinul batranetilor noastre...

- Nu stiu, "Soare"...Eu eram  toata ziua cu copiii, iar tu...

- Tata! Mama! Ziua mea cand este? "Apa" si cu "Berea" rad de mine ca eu nu am o zi a mea...

- Ziua ta este in fiecare zi, raspunse blanda mama.

- Inteleapta, draga mea, ca intotdeauna... Dar uite, acum lucrurile s-au linistit. Treburi nu mai sunt de facut. Putem astepta linistiti sa cada bruma. Si pentru ca in lumea oamenilor  e zi de mare sarbatoare eu zic sa il sarbatorim astazi, de Sfantul Dumitru. Se stie ca era admirat de toți pentru noblețea și frumusețea lui , pentru virtuțile sale, dar si  pentru înțelepciunea și bunătatea sa. Seamana cu tine, fiul meu. 

- Asa sa fie: 26 octombrie sa fie ziua fiului nostru, "Vinul" Riesling , oamenii sa se veseleasca si sa se bucure de roadele toamnei, asteptand increzatori iarna care va veni. Sa il admire si sa i se-nchine cu masura.




  
  - Mereu precauta, "Tarana"! Mereu precauta...
 
- Cineva trebuie sa va tina cu capul pe umeri, nu-i asa? La multi ani, dragul meu fiu! Sa ramai mereu  limpede si strãlucitor ,cu  culoarea ta galben pai cu reflexii verzui ! Sa fii la fel de parfumat intens şi persistent cu arome de fructe exotice (banane), nuanţate de flori de citrice ! Sa nu iti pierzi gustul tau sec, plin, savuros, acid, cu un final generos ! Si sa sarbatorim din nou, la anul !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu