duminică, 6 martie 2016

SUVENIRURI CU SUFLET



     Intotdeauna am fost fascinata de olarit. Copil fiind, imi petreceam vacantele de vara la bunici, intr-un sat din inima Olteniei. Era acolo un nene...noi ii spuneam Mos Oana...avea o roata si, cat era ziua de lunga , statea in batatura si mesterea. Noi ne adunam cale de cateva ulite in jurul lui si il priveam. Parca il vad si acum: slab, adus de spate, cu degete noduroase, dar extrem de agile. Modela bucata de lut si o aseza pe roata...o dezmierda si ingana un cantec numai de el stiut...parca descanta lutul.

  Uneori ne lasa si pe noi sa modelam, alteori insa, era morocanos si ne alunga...Dar niciodata nu ne-a lasat sa vedem cuptorul. Zicea ca e o taina. 

  Stiu  doar ca mereu lavita de la poarta lui era plina de strachini, cani si farfurii.

    De ce v-am povestit toate astea? Pentru ca mi-am implinit visul de a mesteri la roata olarului nu de mult. Fetita mea este pasionata de tot ceea ce inseamna "facut cu mainile mele" si, fiind in vizita la o expozitie de arta populara , am dat peste un mester ce modela in lut. Ne-am amestecat si noi in puzderia de copii si...am facut un clopotel! Am fost foarte incantate de el...Si micuta l-a pictat acasa , asacum s-a priceput ea mai bine.








  De ce am ales sa modelam un clopotel? Pentru ca avem acasa o intreaga colectie! De prin toate colturile tarii. Asa ne amintim cu drag de clipele minunate petrecute in acele locuri sau de peripetiile prin care am trecut. Poate va intrebati de ce tocmai clopotei? Pentru ca fiecare este unic prin forma, culoare, desen, material, tehnica de realizare si sunet. Fiecare are povestea lui. La fel ca si calatoriile noastre.




 Sunt clopotei din ceramica ...unii realizati de adevarati mesteri populari, altii...

 Aici intervine alta poveste: posibilitatea de a achizitiona suveniruri incarcate cu traditie si emotie, nu facute "pe banda rulanta". Nu reusesti intotdeauna acest lucru...Dovada si colectia noastra...

  Ar fi utila existenta unui magazin de suveniruri  realizate cu multa migală şi iscusinţă, cu suflet şi dedicare, unic si autentic, in fiecare centru-obiectiv turistic. 

 Un prim pas a fost facut de catre 

 ArtCraft



 " cea mai mare firmă de retail de suveniruri şi produse tradiţionale româneşti, cu o selecţie complexă de produse ce se regăsesc în toate magazinele galeriilor comerciale ale aeroporturilor din ţară, dar şi cu un magazin online", www.artandcraft.ro.

  Asadar, daca alegi sa calatoresti cu avionul, vei gasi in majoritatea aeroporturilor din tara       ( Bucureşti, Sibiu, Târgu-Mureş, Timişoara, Craiova, Cluj-Napoca ) un spatiu dedicat din care poti achizitiona cadouri pentru cei dragi ,  ceramică de Horezu, Baia Mare sau Corund, ii, ţesături tradiţionale, ouă încondeiate şi delicatesele culinare cu specific românesc, toate realizate de catre  meşterii populari, care, prin iscusinţa lor, creează articole unice, de o frumuseţe aparte, lucrate manual timp îndelungat. 

   Dar daca nu mergi in aeroport, iti poti achizitiona on-line suveniruri de arta populara romaneasca , traditionala, sau produse de retail Art&Craft  bazate pe design şi creativitate, pe spirit tânăr şi dinamism, realizate prin iniţiativă, imaginaţia, dedicarea şi performanţa echipei Art&Craft.   "Articolele personalizate (tricouri, genţi, pixuri, agende, portofele, portfarduri, produse din ceramică), precum şi produsele din brandurile proprii Vlăduţ’s Story, Via Delice, Happy Traveller, IRO etc., se pot constitui deopotrivă în suveniruri autentice româneşti, dar şi în idei inspirate pentru cadouri."

  Am citit ca intentioneaza sa se extinda si dincolo de granitele tarii , in mediul on-line. De ce? Pentru ca Romania este o tara foarte frumoasa, care mai are inca multe de oferit atat noua, cat si strainilor:  istorie, tradiţii, peisaje superbe şi locuri minunate de vizitat. Si cum altfel reusim mai bine acest lucru daca nu printr-un suvenir bine ales, unic si incarcat de valoare sentimentala?

 As avea o propunere: sa deschida mici magazine si in locurile- atractii turistice ale tarii - litoral, delta, centrele istorice ale marilor orase, nu numai in aeroprturi. Asa ar fi la indemana tuturor turistilor . Si ne-am putea bucura cu totii de minunile iesite din mainile mesterilor populari ori ai creatorilor moderni.

 Daca ar fi sa aleg un suvenir pentru cineva drag, atunci cu siguranta, ar fi vorba despre un colopotel , pe care i l-as darui fetitei mele:




Clopotel din ceramica de Baia Mare
  
   Si tare as vrea sa gasesc mai multe modele, din colturi diferite ale tarii, in stiluri diferite. Si, de ce nu, chiar si clopotei din ciocolata ori turta dulce.

  Dar ... priviti ce minunatii de creatie gasesti in colectiile Art&Craft!






AARTOUBOICIUC0-1

  

 _CRI3184




 12782370_1129098843775960_951855964_n


   Voi ce ati alege sa daruiti?


Articol scris pentru Spring SuperBlog 2016.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu