luni, 21 noiembrie 2016

CU UBER PE STRADA FICTIUNII



- Am ajuns, domnisoara!
  - Am ajuns?
  - Da. Aici incepe Strada Fictiunii. Nu stiu ce gasiti la ea, ca eu nu vad nimic: doar un camp gol sub cerul liber...
  - Acesta este tot farmecul. De aceea se si numeste asa. Hai, vino cu mine! 
  - Domnisoara, nu am timp de de-astea! Trebuie sa ma intorc in oras ...Nu ma pot intoarce asa. Poate gasesc aici un client...Trebuie sa imi verific aplicatia. 
  - Uite, programez eu o calatorie peste...sa zicem 1 ora. Iti convine?
     Soferul Uber sta putin pe ganduri, apoi coboara din masina:
  - Fie! Hai sa mergem. Dar nu ti-e frica? Suntem doar noi doi...
 -Nu, nu suntem! Uite-acolo, la cafeneaua din colt, la masa aceea cu fata rosie sta Jules Verne si isi savureaza cafeaua. Stii? El este cel care ne-a invatat ca putem calatori chiar si spre centrul Pamantului daca vrem .

 - Eu nu vad nimic...
  - Inchide ochii...Asa...Acum intredeschide-i si urmeza-ma...Aproape am ajuns langa el...
  - ...Parca il vad si eu...Dar acolo cine este?
  - Unde?
  - Pe trotuarul celalalt, langa rondoul de trandafiri galbeni...Domnul acela cu ochelari...Cauta ceva parca...

- Este Orson Wells . Poate il cauta pe "omul invizibil"...
- Iti arde de glume, domnisoara?
- Ba deloc! Uite-l si pe Isaac Asimov!
- Pe el il stiu! Am citit si eu "Fundatia". Ce mi-ar mai trebui mie acum o masinarie ca a lui Seldon ca sa prevad viitorul!
- Si ce ai vrea sa stii?
- As vrea sa stiu cum ne vom deplasa noi peste 100 de ani...Cu ce masini? Sau cu minirachete ori ne vom teleporta pur-si-simplu? ...Dar ce e cu atata lume pe-aici? E vre-o intalnire, ceva?
- Nu...Doar ca amintindu-ti cartile pe care le-ai citit , strada Fictiunii prinde contur si in mintea ta. Dar mai povesteste-mi despre transport. Sincer , eu eram obisnuita sa merg cu masina personala acolo unde aveam de mers sau cu autobuzul ori taxiul. Numai ca de data aceasta am zis sa incerc si altceva, daca tot vreau sa ajung intr-un loc mai altfel. Am ramas surprinsa cand ai acceptat cursa, mai ales ca aceasta locatie nu exista pe nici-un GPS...
   - Tocmai de aceea am si acceptat: a fost o provocare. Auzisem eu cate ceva despre acest loc al vizionarilor, dar nu am fost niciodata. Si mi-am zis ca daca cineva vrea sa ajunga acolo , este momentul meu.Si stiti ceva?Nu regret defel ca am acceptat sa vin !
   - Stii, chiar si aplicatia voastra tine putin de domeniul SF-ului. Gandeste-te doar: fiecare utilizator Uber poate comanda o mașină apăsând un buton în aplicație, iar un șofer partener vine și duce utilizatorul la destinație,  plata se face exclusiv cu cardul și  totul e mult mai simplu astfel. In plus am putut sa si programez cursa de intoarcere si am scapat de grija asteptarii in drum, cu telefonul la ureche, ascultand vesnicul "imi pare rau, dar nu avem nici o masina in zona..."
   - Deci nu este prima data cand veniti aici?
   - Nu . Si de-obicei nu vin singura . Numai ca astazi am avut putin treaba si am intarziat la intalnirea cu prietenii mei. Am stabilit ca ne vedem aici si plecam impreuna...
   - Va duc eu daca vreti si puteti imparti costul calatoriei.
   - Se poate si asa ceva?
   - Evident ca se poate! Nu spuneati ca acest nou tip de transport este de domeniul viitorului?
   - In legatura cu viitorul: mi-ati ramas dator cu un raspuns .
   - Mda...Cum cred eu ca ne vom deplasa peste 100 de ani intre doua locatii distincte? Sunt tentat sa spun ca cu Uber...Dar fiind intr-un loc in care fictiunea este la ordinea zilei, parca as sta putin in cumpana...Dar dumneavoastra?
   - Eu ...eu sunt o visatoare, dar nici nu as miza pe teleportare...Cred ca navetele acelea mici , cu motor electric ar fi ideale din punctul meu de vedere : intri in aplicatie, faci comanda, vine naveta cu pilotul aferent si te duce unde ai nevoie , iar la intoarcere procedezi la fel. 
    - Nu credeti ca ar fi cam mare aglomeratia de la atatea navete ? 
- Nu...nu ai inteles: nu este una pentru fiecare calator! Dimpotriva- ar fi un fel de "school-bus" numai ca vine si te ia direct de-acasa! Stii? Urasc sa stau in statie ...
- Si nu numai! 
- Ai ghicit! Uite-i si pe prietenii mei! ...Salut! Gata pe ziua de azi?
- Gata...Dar cine este noul tau prieten?
- Este soferul de la Uber care m-a adus pana aici. Cine mai vine cu mine?
- Noi. Oricum ceilalti mai stau putin...
- In regula atunci. Sa mergem!
- Domnisoara...daca imi permiteti. Vad ca nu stiti nimic despre oferta noastra.
- Oferta?!
- Da...oferta! In momentul in care v-ati creat cont in aplicatie ati primit un cod. Corect?
- ...Corect...
- Dacă îi dati acel cod unui prieten în momentul în care își face un cont Uber, primește o cursă gratuită in limita a 20 de lei. Când efectuează această cursă, primiti  si dumneavoastra  o cursă gratuită in limita aceleiasi sume. Iar daca aduceti  100 de prieteni în aplicație cu ajutorul codului care vi s-a generat Uber va premiază cu un iPhone 7!
- Waaaw! 
-  Această ofertă e valabilă pentru toți utilizatorii Uber până pe 30 noiembrie in Bucuresti si aici, in Cluj-Napoca. Aveti aici deja 3 prieteni pusi pe fapte mari. Ce ziceti?
- Zic sa ii dam drumul spre casa si sa activam primele curse, nu?

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu